Po pierwsze musimy odpowiedzieć sobie na pytanie – czym jest responsywna strona internetowa? W czasie, gdy przeglądanie stron i portali odbywa się już nie tylko na tak zwanym komputerze stacjonarnym, a dostęp do sieci internetowej mamy praktycznie w każdym miejscu, zachodzi potrzeba zweryfikowania – czy nasza strona jest poprawnie wyświetlana na tych wszystkich urządzeniach, niezależnie od rozmiaru ich ekranu i jego proporcji?
Korzystanie z urządzeń na podstawie badań
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez uznaną agencję We Are Social oraz Hoosuite, obecnie 66% użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych podczas przeglądania stron internetowych.Tu z pomocą przychodzi odpowiedni proces projektowania i wdrażania stron internetowych, którego efekt zaczęto nazywać responsywnością. Responsywna strona internetowa (ang. „Responsive Web Design” lub w skrócie „RWD”) to po krótce strona www, sklep internetowy, które potrafią dostosować swój układ, niezależnie od urządzenia, na którym są wyświetlane, nie tracąc przy tym swojej czytelności.
Co jest celem responsywności strony internetowej?
Obecnie użytkownicy internetu oczekują jak najszybszego znalezienia informacji, której szukają. Przyjęło się mówić, że muszą ją znaleźć w 3 krokach. To znaczy, że po wejściu na stronę mogą kliknąć w trzy miejsca w celu znalezienia żądanej informacji, bo w przeciwnym razie zrezygnują i rozpoczną poszukiwania na stronach pokrewnych, co wiąże się z utratą potencjalnego klienta. Tu z pomocą przychodzi nam responsywność, ustawiająca układ s trony w taki sposób, aby było on czytelny i przejrzysty dla wszystkich użytkowników, również mobilnych.
Podsumowanie responsywnej strony internetowej
Odpowiedź na pytanie, czy responsywna strona internetowa jest mi potrzebna – nasuwa się samo – tak! Warto zatem w odpowiedni sposób podejść do tematu responsywności i mobilności projektowanej strony. Obecnie świat technologii zmienia się, i to bardzo szybko, o czym wszyscy doskonale wiemy. Trzeba więc w odpowiedni sposób przygotować swoją nową stronę lub sklep internetowy, żeby przez dłuższy czas służyła temu, do czego została opracowana. Zadbajmy zatem o profesjonalny wygląd naszej strony nie tylko z myślą u użytkownikach komputerów stacjonarnych, ale również użytkowników technologii mobilnych – telefonów oraz tabletów.